Laatste dagen Aussie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Shaylene - WaarBenJij.nu Laatste dagen Aussie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Shaylene - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Aussie

Door: Shaylene

Blijf op de hoogte en volg Shaylene

12 Maart 2014 | Australië, Cairns

Daar ben ik weeeeer. Dit is alweer een laatste verslag vanuit Australie, over 3 dagen vlieg ik naar Nieuw Zeeland, eindelijk Maarten weer zien, jippiee!!
De laatste 1,5 week zijn helemaal super geweest met in het bijzonder mijn verjaardag op Magnetic Island! Maar eerst even een paar dagen terug.. Ik had een boottrip geboekt voor 3 dagen naar de Whitsundays, dit was door het slechte weer helaas afgelast... Ik heb hier behoorlijk van gebaald aangezien deze trip een van de beste trips van de oostkust is en het voor mij ook een van de weinige tripjes was die ik had geboekt hier in Australie. Na veel geregel van de organisatie met geld terug vragen en nieuwe hostels en bus boeken heb ik met een ander nederlands meisje en jongen besloten om naar Magnetic Island te gaan. Het was een gok aangezien het daar ook best wel eens slecht weer zou kunnen zijn, maaaar gelukkig hebben we 3 hele mooie dagen gehad, met heel veel warmte, benauwdheid en zo af en toe een zonnetje!

Op Magnetic Island ben ik verbleven met dat nederlandse meisje en jongen en dat was echt reuze gezellig! We hebben veel gelachen. Mijn verjaardag daar was er echt eentje om nooit meer te vergeten, het begon al bij het ontbijt.. Nadieh & Jorn hadden stiekem zonder dat k het wist al een paar dagen eerder een appeltaartje gekocht en die met heel veel kaarsjes erin aan mij gegeven. Na het ontbijt zijn we even naar het strand gelopen en wat boodschapjes gedaan en daarbij zagen we op de terugweg een wilde Koala ' Tommy' genaamd. Hij was echt zoooo sweet. Tijdens de lunch in het hostel hadden ze weer een verrassing voor me en dit keer waren het Lamington's(typisch Australische kokoskoekjes), jamjamm. In de middag hebben we een hele mooie lange wandeling gemaakt van 1,5 uur in de bloedhitte richting een punt waar wilde Wallabies rondspringen. Dit was zoo megagaaf! We hadden wat voer meekregen vanuit het hostel om aan de Wallabies te geven, ze aten gewoon allemaal uit onze hand! (weer een momentje om nooit meer te vergeten). 's Avonds hebben we een BBQ gehouden op het strand met heerlijke worstjes, salade, toast, pesto en heel veel Goon. Het uitzicht was prachtig en de sfeer was super met Nadieh & Jorn. Terug in het hostel nog wat Yahtzee gespeeld en Cider gedronken. Het was een topdag! De volgende dag wel wat hoofdpijn en een paar duizend muggenbulden, maar dit was het zeker waard. Bedankt Nadieh & Jorn voor deze onvergetelijke dag!

Na Magnetic Island ben ik met Nadieh naar Cairns gegaan en daar zijn we nu nog steeds. Een leuk plaatsje, maar helaas heel warm, benauwd en veel regen. Vanochtend hebben we paardgereden door de rainforest en gezwommen met de paarden door een rivier, dit was echt heel erg mooi! Morgen wordt een dagje met kleding wassen en wat winkeltjes bekijken en dan overmorgen, mijn laatste dag, ga ik de hele dag snorkelen op de Great Barrier Reef. En dan zit Australie er alweer op... Ik heb een megagave tijd hier gehad, veel leuke mensen ontmoet uit allerlei landen, 15 verschillende plaatjes bezocht, zo een 2500 km afgelegd met de Greyhoundbus, in 17 verschillende hostels geslapen en ik denk rond de 80 km gewandeld.
Op naar een mooi nieuw avontuur met Maarten en de camper in Nieuw Zeeland!

Mis ik al wat dingen uit Nederland? Jazeker: vers donkerbruin brood met hagelslag en mijn bakje cruesli met yoghurt. Misschien is er iemand die een bakje bij me kan brengen?

Lieve mensen, nogmaals heel erg bedankt voor alle felicitaties, berichtjes, kaartjes en foto's op mijn verjaardag !

Er komt snel een nieuw verslag vanuit Nieuw Zeeland.

Liefs,

Shay



  • 12 Maart 2014 - 09:05

    Mary:

    Hoi Lieverd.

    Wat een geweldig verhaal weer. Snap dat je geniet van dit alles.
    En wat een afstanden heb je al afgelegd. Als we hier naar Amsterdam willen vinden we het al te ver HiHi.
    En met die paarden het water in MEGAGAAF. Zal een beetje cruesli opsturen.
    Geniet van je nieuwe avontuur straks met Maarten in Nieuw Zeeland.
    Goeie vliegreis en tot horens.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 12 Maart 2014 - 17:44

    Dineke En Bert:

    Hallo shaylene,

    Nog van harte gefeliciteerd met je 24e verjaardag, wat leuk dat je zo geweldig hebt , geniet er lekker van en straks heel veel plezier met Maarten in N-Zeeland, dikke knuffel van Bert en Dineke

  • 12 Maart 2014 - 18:57

    Anja Rutten:

    Hallo lieve nicht.

    Heb weer zitten genieten van je reisverslag. Wat een geweldige reis ben je aan het maken. En nu op naar Nieuw Zeeland! Fijn dat je Maarten daar weer ziet. Geniet maar met z'n tweetjes in de camper. Groetjes van ons allen. X

    Anja

  • 13 Maart 2014 - 17:53

    Irene:

    Hoi shaylene,

    Leuk om je reisverslagen te lezen. Het is een heel avontuur wat je daar beleeft. Nu op naar het volgende avontuur met Maarten in New Zeeland. Vanmiddag hebben we hem uitgezwaaid op schiphol en hij heeft er heel erg veel zin in. Nog even en jullie ontmoeten elkaar weer. Geniet en maak er samen een hele mooie reis van.
    Heel veel groetjes van ons allemaal

  • 16 Maart 2014 - 12:07

    Koos & Marianne:

    Lieve Shaylene, een beetje te laat, maar nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat zul je een leuke dag hebben gehad. Mooie verhalen en foto's allemaal. (De foto op het paard in het water lijkt wel zo uit een film te komen!) Fijn dat je zo geniet. 2 weken geleden heeft Oma je mooie kaart ontvangen, vond ze wel er leuk. Veel plezier met Maarten in Nieuw Zeeland.
    Liefs van Koos & Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shaylene

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 4318

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 15 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: