New Zealand - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Shaylene - WaarBenJij.nu New Zealand - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Shaylene - WaarBenJij.nu

New Zealand

Door: Maarten&Shaylene

Blijf op de hoogte en volg Shaylene

01 April 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Het is even stil geweest, maar hier ben ik weeeeer! En nu niet alleen, maar samen met Maarten. We hebben al zo veel meegemaakt en gezien in Nieuw Zeeland. Eigenlijk kan ik het in een woord samenvatten: WAUW! Het maakt niet uit waar je kijkt.. links, rechts, onder je, boven je, alles is hier mooi. Carel Campertje is helemaal geweldig, hij is snel, hij is mooi en hij is ruim. Hij brengt ons naar de mooiste plekken, we lunchen op bergen van wel 1500 meter hoogte, aan rivieren, aan de snelweg, aan meren, aan het strand, het is teveel om op te noemen. Hij brengt ons van camping naar camping, soms een camping met veel faciliteiten, soms naar campings met alleen een wc(nouja wc is wel een duur woord, het is meer een gat in de grond), maar op dit soort campings heb je wel een adembenemend mooi uitzicht.

We hebben een mooie zeiltocht bij Bay of Island gedaan waar we dolfijnen hebben gezien, gegeten in de Sky City op 190 meter hoogte, de tassman zee en de stille oceaan samen zien botsen, een rugbygame in Auckland meegemaakt, geraft in grotten van wel 65 meter diep, dampende kraters en geysers in Roturua gezien(en vooral geroken, bah!).

De 'camping' die ons tot nu toe het meest is bijgebleven was midden in de bergen in het noorden van Nieuw Zeeland, we moesten eerst door een beekje met Carel om op de camping te komen. Er was alleen een houten hokje met een gat in de grond en een beekje om water uit te halen. Er was verder helemaal niemand en het uizicht waren prachtige bergen aan alle kanten. Dit was iets om niet snel te vergeten. We hebben ons gewassen en tanden gepoetst in het beekje, dit is het echte leven in en met de natuur.

Gisteren hebben we de Tongoriroo Crossing gedaan, een wandeling van ongeveer 8 uur door de vulkanen van de Lord of the Rings. Het was afzien en behoorlijk zwaar, maar de uitzichten maakte dit 1000 maal goed. Mijn nikes hebben me niet in de steek gelaten(op 1 blaartje na dan)!

We zijn nu in Wellington en overmogen gaan we met de Ferry naar het Zuidereiland. Het Noodereiland was al indrukwekkend en van horen zeggen is het Zuidereiland nog mooier, dus wij zijn heel erg benieuwd wat er komen gaat!

Net als bij jullie in Nederland is het hier ongeveer 20-24 graden, heerlijk weertje dus om buiten te leven en veel te doen.

Ik hoop dat jullie weer genoten hebben!?

SeeYaa

Maarten, Shaylene & Carel Campie

• 01 April 2014 - 11:32

Vivvv:

shaayyyyyyy!

kort maar krachtig stukje:D leuk zeg!!!!!!

xxxxxxxxxx

• 01 April 2014 - 12:45

Stella:

Wouw......dit klinkt FANTASTIES...... echt ZO GAAF voor jullie.
    wat een verhalen....JALOURS een beetje dan..
    Super veel plezier nog ....REIS IN HOOP
    Maar woon in geluk......
    en dan bedoel ik uiteraard in holland...want als ik jullie verhalen zo lees......
    ben je hier wel een beetje klaar geloof ik.
    Geniet nog en veel geluk.....kus stel

• 01 April 2014 - 17:44

Anja Rutten:

Hoi Shaylene en Maarten,

Wat een ontzettend leuk verslag heb je weer geschreven. Het is werkelijk om jaloers op te worden. Geweldig. Dit ga je je hele leven nooit meer vergeten! Ben benieuwd naar de foto's. Groetjes van Anja en Anton

• 02 April 2014 - 10:26

Koos & Marianne:

Hallo M&S weer gezellig z'n leuk verhaal. Jullie maken wel wat mee zeg! Geniet van alles maar dat lukt wel zo te lezen. Nog een fijne tijd en de lieve groetjes uit een zonnig Pijnacker (het weer voor vandaan hier een 10!). We gaan dan ook een ritje op de motor maken langs de bollenvelden (lekker Hollands, ha, ha).