Ervaring om nooit meer te vergeten - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Shaylene - WaarBenJij.nu Ervaring om nooit meer te vergeten - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Shaylene - WaarBenJij.nu

Ervaring om nooit meer te vergeten

Door: Shaylene

Blijf op de hoogte en volg Shaylene

18 April 2014 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Na 4762 km te hebben gereden met Careltje, 36 overnachtingen, 24 campings, 2 hotels, 1 hostel, 32 dagen zon, 2 dagen regen en 2 dagen heftige storm zit ons avontuur in Nieuw Zeeland er alweer bijna op... Het is moeilijk te omschrijven wat we allemaal hebben gezien en meegemaakt, alles is hier zo bijzonder en mooi.
De dingen die ons het meest zijn bijgebleven en we graag met jullie willen delen zijn o.a. wijntocht op de fiets door de wijngaarden van Marlborough, een wandeltocht van 5 uur door Abel Tasman park, het ijsklimmen op de Fox Glacier, de boottocht door de fjorden van Milford Sound. Het zal voor jullie moeilijk zijn om je voor te stellen wat dit is, dus ga daarom alsjeblieft allemaal een keer naar Nieuw Zeeland!!

Het reizen met Careltje was echt perfect, hij bracht ons overal naar toe, hij heeft water, hij heeft een bed, hij heeft op sommige momenten zelfs stroom en hij beschermt ons bij regen. Helaas had Careltje op sommige momenten wel even wat verzorging nodig, wat ons best wat energie heeft gekost. Maar dit hadden we graag voor hem over en daarom kreeg hij soms wat extra benzine.

Wat we ook hebben ondervonden is dat de natuur hier heel anders in elkaar zit dan in Nederland. Op dit moment zitten we vast op een schiereiland... We hebben gisteren en afgelopen nacht heel veel regen en storm gehad, de weg van het schiereiland naar het binnenland is op sommige plaatsen overstroomt en er liggen bomen op de weg. Nu zitten we gezellig met Careltje weer op dezelfde camping en zijn we alvast een beetje onze spulletjes aan het opruimen. Hopelijk kunnen we morgen wel over de weg heen anders missen we ons vlucht nog richting Bangkok.

Ondanks dat de laatste 2 dagen heel slecht zijn geweest met het weer en we hierdoor niet zo heel veel hebben kunnen doen hebben we tot en met eergisteren echt prachtig weer gehad en heel veel zon! Met deze regen ga je ineens hele andere dingen doen die je normaal nooit zou doen.. zo zijn we gisteren in een heel kleine cinema beland, met wel 1 filmzaal en wel 16 stoelen! De film was nog best leuk ook, haha!

Ik weet niet meer zo goed wat te typen... Hopelijk hebben we overmorgen onze vlucht naar Bangkok, om daar even bij te komen(het reizen is soms best wel vermoeiend) en te wachten totdat Lizzy komt!

Dikke knuffel,

Careltje, Maarten & Shaylene

• 18 April 2014 - 18:38

Koos & Marianne:

Hi Alle 3, Wat een geweldig verhaal weer! We vinden het erg leuk om al jullie verhalen te lezen; Wat genieten jullie, leuk hoor! Goede reis naar Thailand. Ook voor daar veel plezier.(Time flies when you have fun) Wij zitten nu tussen de Paaseitjes, Liefs Koos & Marianne