The Time Flies - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Shaylene - WaarBenJij.nu The Time Flies - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Shaylene - WaarBenJij.nu

The Time Flies

Door: Shaylene

Blijf op de hoogte en volg Shaylene

01 Maart 2014 | Australië, Rainbow Beach

Haaaaalllooo allemaal,

Wat gaat de tijd toch snel, het is alweer 16 dagen geleden dat ik voor het laatst een verslag heb geschreven. In de tussentijd heb ik veel mooie en verschillende plekken gezien. Vanaf Coffs Harbour ben ik samen met Irene naar Byron Bay gegaan. Byron Bay is echt een plek voor surfers (voor mij dus niet echt weggelegd aangezien het surfen me nog niet zo goed af gaat, hihi ). Ik heb vanaf het Light House in Byron (het meest oostelijke punt van heel Australie) de zonsopgang gezien, dit was erg mooi om te zien! Vanaf Byron Bay ben ik naar Sufers Paradise gegaan voor 1 nachtje, dit was net Miami in het klein. Helaas heel erg toeristisch en ik had het gevoel dat ik in Lloret de Mar rondliep haha. Vanaf Surfers paradise ben ik met Irene naar Brisbane gegaan. Een erg leuke stad! Iedereen is hier zo aardig en wilt je graag helpen. We hebben hier wat rondgewandeld en hebben heerlijk sushi gegeten met een 'sushi train', echt megagaaf!

Onze 2e avond in Brisbane, zijn we gaan BBQ in een park. Dit is zo leuk om te doen in Australie, er zijn op heel veel plekken openbare BBQ's die je kunt gebruiken. De sfeer is erg leuk en je hebt veel aanspraak met mensen die hier ook aan het BBQ-en zijn. Op dit soort momenten denk ik bij mezelf; wauw wat is het leven toch mooi dat ik dit soort dingen mee kan en mag maken! Ik zit dan op mijn favoriete aussiehanddoek, met een zelfgebakken hamburgertje, prachtig uitzicht over de skiline van Brisbane, een live muziekje op de achtergrond, met heel veel leuke mensen om mij heen, dit is echt zo gaaf.

Vanaf Brisbane zijn we naar de enige echte Australia Zoo geweest, dit was de Zoo van Steve Irwin en is nu van zijn vrouw, dochter en zoon. De dieren hebben hier veel vrijheid en worden niet als circusdieren behandeld. We hebben de crocodile show gezien met de vrouw van Steve Irwin en een tijgershow, echt heel mooi te zien hoe deze mensen omgaan met de dieren, alles gaat op een heel natuurlijke manier. Na de Zoo ben ik naar Noosa gegaan is Irene terug gegaan naar Brisbane om daar te gaan werken.

Voor het eerst sinds mijn reis zonder Nederlanders om mij heen, dit was toch wel even spannend hihi. Het engels praten moest nu toch echt gaan gebeuren. En jullie raden het nooit... het gaat toch redelijk goed ! Ik heb leuke mensen in mijn hostel ontmoet en ben hiermee naar het strand gegaan om te bodyboarden en heb 's avonds kaartenspelletjes gespeelt. Ik heb een hele mooie wandeling door het national park van Noosa gemaakt. En jaja, het was dan echt eindelijk zover, na veel koala's te hebben gezien in de zoo's en het koala hospital heb ik dan toch echt een wilde koala gespot! Het was een minikoala, echt zooo cute. In Noosa had ik voor het eerst een echt backpackers gevoel; mensen ontmoeten vanover heel de wereld, heerlijk in mijn eentje op pad waarneer ik dat wil, ontspanning, genieten van al het moois om mij heen, het waren 4 hele leuke dagen in Noosa!

Na Noosa ben ik naar Rainbow beach vertrokken om vanaf daar een 3-daagse trip te maken naar Fraser Island, dit was echt het gaafste wat ik tot nu toe heb gedaan! We zijn met 4 grote jeeps met 4-wheeldrive met in iedere jeep 8 mensen vertrokken. Mijn groep was echt supergezellig en het leuke was dat we vanuit allerlei verschillende landen kwamen en allemaal alleen op reis zijn. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld, we hebben gecampeerd voor 2 nachten en zelf gekookt etc. De sfeer was super en ik heb daar dingen gezien zoals, wilde Dingo's, haaien, "champagne pools", mooie rivieren waarin we konden zwemmen en vanuit konden drinken, mooie meren en natuurlijk niet te vergeten, heeeeel veeeeel zand. 's Avonds op de camping maakten we een kampvuurtje om marshmallows in te maken en kletsten we wat rond. Het was echt geweldig! En oh ja, dat vergeet ik nog bijna te vertellen.. Ik heb zelf ook gereden in de 4WD!! In het begin een beetje spannend, maar toen ik eenmaal door het zand aan het scheuren was, was dat echt super!

Nu op naar Hervey Bay voor 2 dagen en daarna door naar Town 1770.

Zozo dit was het dan weer, het is een lang verhaal en ik hoop dat jullie er van hebben genoten!?

Dikke knuffel en wat zonnestralen vanuit Aussie,

Xxxxx


  • 01 Maart 2014 - 06:16

    Viv:

    Shay,,,,!!! Super gaaf om te lezen. Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Zoveel mooie dingen en er komen nog veel meer mooie momenten bij! Dikke kus

  • 01 Maart 2014 - 06:39

    Anja Rutten:

    Wat een geweldige reis ben jij aan het maken. Fijn dat je zo geniet. Ga nog maar een poosje door zo. X

  • 01 Maart 2014 - 10:07

    Lisette:

    Hey Shaylene,

    Wat gaaf om te lezen!! En Wat een jaloerzie voel ik terwijl ik aan het lezen ben :)
    En dan na te gaan dat je eigenlijk nog maar net onderweg bent van je grote trip!
    Geniet ervan!
    Liefs je (oud)collega Lisette

  • 01 Maart 2014 - 11:08

    Iris:

    Wauw dit klinkt echt fantastisch Sjaal, ik ben nu ook aardig jaloers! Heel veel plezier nog, lekker van genieten. xxxx

  • 01 Maart 2014 - 11:50

    Irene Peters:

    Hoi, Wat is het leuk om de verslagen van jou te lezen. Je bent echt aan het genieten en dan heb je nog zo'n lange tijd voor je. Geniet nog van je reis en zeker ook straks met maarten. Ik wens je samen alvast een geweldige tijd toe. liefs van ons

  • 01 Maart 2014 - 14:03

    Stella:

    Wwwwwoooooouuuuuuuwwwwww
    GEWELDIG Meissie....heerlijk dat je zoooooo geniet.
    gaaf he al die mensen ontmoeten. Zit je dan met wild vreemde mense
    Te genieten van aL dat moois om je heen.
    leef en laten leven lien....
    proost op de volge de bbq
    k us van ons xxxxxx x

  • 01 Maart 2014 - 16:52

    Maas:

    Wat een gaaf verhaal weer en super foto's. Fijn dat je zo aan het genieten bent. Dikke kus van ons

  • 01 Maart 2014 - 19:21

    Mary:

    Hoi Lieverd.

    Ik heb genoten van je verhaal. Hier ging je voor. Genieten en leuke mensen ontmoeten.
    Ga zo door Meid. Dat engels komt best goed.
    Dikke kus van ons en van opa en oma. Have Fun xxxxxxxxxxxxx

  • 01 Maart 2014 - 19:39

    Sam:

    Shaylene! Wat gaaf! Klinkt als echt genieten! Heel leuk om te lezen. :) Je zet me wel aan het denken hoor, want misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen na mijn afstuderen in mei... Heel veel plezier!!! Liefs, Sam

  • 02 Maart 2014 - 14:55

    Dineke:

    Hallo Shaylene

    Ziet er erg gaaf uit, your English is very good, geniet er van en veel mooie dingen zien en leuke mensen ontmoeten, groetjjes Bert en Dineke

  • 05 Maart 2014 - 17:11

    Lisette:

    Sjaaaal!! Wat een gaaf verhaal weer! En dat kamperen op fraser island klinkt ook echt super! En ik ben supertrots op je engels haha! Ik zei toch dat dat wel goed zou komen ;)
    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shaylene

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 4324

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 15 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: